Vilsarion
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Schemat podania

Go down

Schemat podania Empty Schemat podania

Pisanie by Mistrz Gry Czw Mar 26, 2020 8:31 pm

Schemat podania
Co zawrzeć i dodatkowe informacje

W jaki sposób piszemy?

Podanie możemy napisać w sposób dowolny - może być to luźna narracja, może być to zrobione w formie wpisu z kroniki historycznej czy opowieści mieszkańca tej nacji. Mile widziane obrazki i jakiś motyw muzyczny. Starajmy się, aby podanie nie było zbyt krótkie, ale żeby nie było też mamucie.

Jeśli chcemy grać czymś naprawdę bardzo specyficznym, co mechaniką odbiega już od opisanych zasad, musimy to najpierw uzgodnić z Mistrzem Gry.


Zawartość podania

Nazwa nacji - raczej oczywiste. Mile widziana pełna nazwa nacji - w rodzaju Królestwo Sovarii. Mogą tu też zostać wpisane nazwy oboczne: np. Szkocja - Kaledonia.
Opis rasy - opis rasy lub ras zamieszkujących danych teren - czysto biologiczny. Jeśli robimy rasę w rodzaju ludzi, powinniśmy opisać jacy etnicznie ludzie tam mieszkają.
Geografia - położenie oraz klimat geograficzny naszej nacji. Warto opisać, czy nacja jest górzysta, czy równinna, czy jest ciepło czy też zimno. Musimy też dołączyć mapę, z zaznaczonymi od jednej do trzech prowincji.
Ustrój - tu opisujemy ustrój państwowy, jaki panuje w naszej nacji. Jedynym naszym ograniczeniem jest wyobraźnia. Może to być zarówno monarchia, republika, teokracja, państwo zakonne czy dyktatura najsilniejszego.
Ekonomia - tutaj musimy koniecznie zawrzeć informację na temat naszej polityki handlowej (patrz: temat Ekonomia) oraz o gospodarce naszego kraju - jaki system ekonomiczny panuje, co się wydobywa i produkuje. Na podstawie tego Mistrz Gry wydzieli graczowi startową gospodarkę.
Społeczeństwo - tutaj opisujemy podziały społeczne oraz kulturę naszej nacji. Lub kultury, jeśli jest ich więcej niż jedna.
Wierzenia - tu omawiamy politykę naszej nacji w stosunku do religii oraz omawiamy to, w co wierzą jej obywatele.
Historia - tu pokrótce przedstawiamy dzieje naszej nacji. Mogą być dowolne, byleby za bardzo nie kłóciły się z naczelną fabułą Vilsarionu.
Władca - tu musimy określić archetyp oraz klasę naszego obecnego władcy oraz pokrótce go opisać. Jeśli państwo rządzone jest kolegialnie (np. przez jakieś zgromadzenie) to władcą jest najbardziej wpływowy członek tego zgromadzenia.
Grupy wpływu - tu opisujemy od dwóch do trzech frakcji, które istnieją w naszym państwie. Zależne od naszej wyobraźni.
Ważne osobistości - tu opisujemy dwóch specjalistów, którzy pomagają naszemu władcy w codziennym rządzeniu, a Mistrz Gry przydziela im zawód. Startowi specjaliści zaczynają z poziomem zdolności 3 w JEDNEJ sferze oraz poziomem lojalności 4.
Militaria - w jaki sposób nasza nacja lubi toczyć wojny. Czy armia składa się z pospolitego ruszenia, czy też może z zawodowych żołnierzy. Czy elitą wojska jest ciężka jazda, czy też może elitarne grupy magów. Na podstawie tego otrzymujemy swoją pierwszą armię - lub też flotę.
Stosunek do magii - kilka słów na temat tego, jak postrzegamy magię. Od tego zależy, czy Mistrz Gry da nam łatkę sympatyków magii, neutralnych czy też jej wrogów.


Na podstawie wyżej wymienionych czynników Mistrz Gry decyduje o cywilizacyjnym modyfikatorze naszej nacji, który będziemy dzierżyć przez całą grę, oraz o dodatkowym bonusie dla władcy - który może się zmieniać w trakcie gry, czy to z osobowością władcy czy z samym władcą.
Mistrz Gry
Mistrz Gry
Admin

Liczba postów : 88
Join date : 26/03/2020

https://vilsarion.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach