Grupy wpływu
Vilsarion :: Kancelaria :: Zasady
Strona 1 z 1
Grupy wpływu
Grupy wpływu - mechanizmy działania
Czym są grupy wpływu?
Mianem tychże nazywamy specyficzne grupy interesu występujące w państwie gracza. Mogą to być wpływowe instytucje, bractwa rzemieślnicze, solidarne grupy etniczne, rody arystokratyczne czy jakiekolwiek inne, które przyjdą do głowy nam lub Mistrzowi Gry. Grupy występujące mechanicznie w naszym państwie to najsilniejsze kliki, które swoimi działaniami mogą wspomóc machinę państwowości lub przeszkodzić w jej działaniu. Pierwsze dwie-trzy grupy wpływu wymyślamy sami, w swoim podaniu. Kolejne natomiast mogą powstawać na skutek naszych działań lub wydarzeń losowych. W naszym państwie może istnieć maksymalnie do pięciu grup wpływu. Każda z grup wpływu posiada: nazwę, jej krótki opis fabularny, poziom wpływów oraz poziom lojalności.
Objaśnienie statystyk
Wpływy - określają siłę danej frakcji w naszym państwie. Im więcej wpływów, tym frakcja jest groźniejsza w razie buntu. Wpływ może osiągnąć wartość od 0 do 4, gdzie zero odpowiada upadkowi lub bardzo mocnemu osłabieniu grupy, a czwórka oznacza olbrzymią ilość władzy. Jeśli frakcja będzie posiadać wpływy na zerze przez turę, wtedy przestaje ona mieć znaczenie w polityce naszego kraju.
Lojalność - określają jak frakcja postrzega rządy obecne w państwie i podobnie jak wpływy, wahają się od 0 do 4. Jeśli lojalność utrzyma się na zerze przez turę, wtedy frakcja (zależnie od poziomu wpływów) albo podniesie otwarty bunt i wywoła wojnę domową, albo zacznie aktywnie przeszkadzać w funkcjonowaniu państwa, co skończy się nieprzyjemnym modyfikatorem. Natomiast jeśli utrzymamy poziom lojalności równy lub wyżej trójki, wtedy frakcja będzie wspierać aktywnie rząd w jego działaniach, co zapewni nam pozytywny modyfikator.
Vilsarion :: Kancelaria :: Zasady
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|