Vilsarion
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Specjaliści

Go down

Specjaliści Empty Specjaliści

Pisanie by Mistrz Gry Nie Mar 29, 2020 7:54 pm

SPECJALIŚCI
Jak funkcjonują oraz ich rodzaje



I. Czym są specjaliści?

Specjaliści reprezentują wyjątkowo zdolne jednostki, które mamy na swoich usługach. Możemy ich umieszczać na wysokich urzędach, na których będą wspomagać działanie naszego państwa, czynić ich dowódcami naszych wojsk bądź wyznaczać specjalne zadania. Każdy specjalista może kształcić się w pięciu sferach: cywilnej, intryg, wojskowej, magicznej i naukowej. Sfera cywilna odpowiada ekonomii, administracji, religii, kulturze, logistyce i tego typu aktywnościom. Intrygi odpowiadają wywiadowi i kontrwywiadowi. Wojskowa mówi nam, jak dany specjalista radzi sobie z dowodzeniem ludźmi na polu bitwy, magiczna - o jego czystej sile jako czarodziej, natomiast naukowa - o jego zdolnościach badawczych. Należy pamiętać, że specjaliści nie są omnibusami - jeśli mamy bardzo zdolnego skarbnika z wysokim poziomem w sferze cywilnej, to nie znaczy że jeśli przerzucimy go z liczenia dukatów na pisanie wierszy, to będzie takim samym geniuszem. Zawód specjalisty w danej sferze determinuje pierwsze zadanie, na którym go umieścimy.

Przykład: mając specjalistę z poziomem 3 w sprawach cywilnych i poziome 3 w naukowych, jeśli umieszczony zostanie jako skarbnik, to jego specjalizacją w sprawach cywilnych jest liczenie pieniędzy. Jeśli potem znajdziemy lepszego skarbnika, a starego przydzielimy do badania nowego minerału, to jego zawodem w sferze naukowej będzie geolog. Jeśli spróbujemy go potem przydzielić do badania starożytnej tabliczki napisanej w nieznanym języku, to będzie w tej sprawie kompletnie niekompetentny.


II. Poziomy

W każdej ze sfer specjalista może zdobywać poziomy. Skala poziomów wynosi od 1-5. Zdolności jakie kryją się za poszczególnymi poziomami wyglądają tak:

1 - ponadprzeciętny
2 - uzdolniony
3 - zawodowiec
4 - mistrz
5 - geniusz

Poziomy dostarczają informacji przede wszystkim Mistrzowi Gry jak ma podejść do działań, w których pomaga jakiś specjalista lub jaki silny bonus przydzielić.

UWAGA: powyższa skala nie dotyczy sfery wojskowej! Więcej szczegółów w punkcie V.


III. Lojalność

Każdy z najętych specjalistów posiada określoną lojalność mierzoną w skali od 0 do 5, gdzie lojalność 0 oznacza pełną samowolę i brak jakiegokolwiek sentymentu do osoby władcy lub instytucji rządców, a 5 - niezachwianą lojalność. W zależności od stopnia wierności, specjaliści mogą lub nie współpracować w zakresie działań wywiadowczych inicjowanych przeciwko władcy lub państwu, inicjować bunty przeciwko instytucji władzy, dokonywać na własną rękę sabotaży; a na drugim spektrum - udzielać władcy dodatkowego wsparcia, wspierać go bezinteresownie, wzmagać możliwości państwowego kontrwywiadu i lepiej przykładać się do swojej pracy.


IV. Wyższe urzędy

Specjalistów możemy wyznaczać na ważnych urzędników bądź naszych doradców - w gruncie rzeczy sprowadza się to do tego samego. Pierwszą korzyść jaką z tego odnosimy, jest taka, że zależnie od poziomu specjalisty otrzymujemy pozytywny modyfikator, zależny od urzędu, który pełni. Na przykład specjalista pełniący rolę skarbnika pomoże nam lepiej zbierać podatki. Druga korzyść jest taka, że możemy ich zawsze poprosić o radę w sprawie podjęcia pewnych działań. Jakość rady zależy od poziomu specjalisty. Musimy też brać pod uwagę to, że specjaliści będą tworzyć swoje rady też pod kątem frakcji bądź grup, z których się wywodzą. Póki specjalista pełni swój urząd, nie można go wysyłać na misje specjalne bądź uczynić dowódcą wojsk.


V. Dowódcy


Specjaliści mogą być też mianowani dowódcami w armii. W niektórych jednak przypadkach pomimo posiadania kompetentnego dowódcy nie będziemy mogli umieścić go na właściwym stanowisku. Taka sytuacja może na przykład zajść w trakcie pospolitego ruszenia utrzymywanego z kiesy szlachty, gdy wielkie rody będą same wolały wystawiać swoich dowódców niż oddać swoje zastępy pod dowództwo kogoś obcego.

U dowódców, w przeciwieństwie do pozostałych rodzajów specjalistów, skala umiejętności waha się od -10 (ujemnej) do 10. Dowódca dodaje ten modyfikator do ogólnego wyniku armii, którą dowodzi.
Mistrz Gry
Mistrz Gry
Admin

Liczba postów : 88
Join date : 26/03/2020

https://vilsarion.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach