Vilsarion
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Technologia

Go down

Technologia Empty Technologia

Pisanie by Mistrz Gry Nie Mar 29, 2020 7:56 pm

Technologia
Jak działa? Skąd wziąć?
Ogólnie o technologii

W Vilsarionie różne państwa graczy mogą mieć różny poziom technologiczny - ma to jednak przede wszystkim znaczenie fabularne, a mniej wpływa na mechanikę. W inny sposób Mistrz Gry patrzy też na tworzone działania i projekty armii. Plemiona na poziomie epoki brązu nie będą wytwarzać arkebuzów, ale z drugiej strony społeczeństwa na poziomie technologicznym późnego średniowiecza nie mogą sobie pozwolić na coś w rodzaju wędrówki ludów.

Technologia w mechanice gry ujawnia nam się w postaci wynalazków czy technik, które możemy wykorzystać, aby polepszyć byt naszego społeczeństwa. Nie ma żadnego drzewka technologii, a to chociażby ze względu na różnorodność potencjalnych cywilizacji. Technologia zazwyczaj będzie nam dawać jakiś przydatny modyfikator gospodarczy, wojskowy lub pozwalać na coś, co wcześniej nie było dostępne. Technologie można wynajdować, kupować, kraść, tracić i sprzedawać.

Powinniśmy też pamiętać o tym, że osiągnięcie harmonii między magią a technologią jest dosyć trudne. Nie wiadomo też, czy jest tego warte. Im więcej niekontrolowanych wpływów magicznych w naszym królestwie, tym bardziej zmieniają się prawa natury na danym terenie. A wynalazki do działania wymagają jednak pewnych stałych praw fizyki.


Zdobywanie i utrata technologii

Jak wcześniej wspomniano, jest parę sposobów na zdobycie technologii. Są to:

Wynalazca - władca z klasą Wynalazcy jest w stanie wynajdować technologie. W jego przypadku Potencjał Magiczny zużyty na wymyślenie technologii odzwierciedla jego geniusz techniczny i ilość wysiłku włożonego w projekt.

Kupno/darowizna - możemy również technologię od kogoś nabyć lub dostać. Niektóre NPC’ety i organizacje również mogą nam podarować różne technologie w zamian za usługi lub je sprzedać.

Kradzież - schematy technologii można po prostu ukraść. Im powszechniejsza technologia, tym łatwiejsza do kradzieży. Na przykład kradzież masowo produkowanego cudownego pługa będzie bardzo prosta, natomiast kradzież potężnego, ale bardzo rzadkiego działa będzie już trudniejsza. Należy też wziąć pod uwagę kontrwywiad naszej ofiary.

Działania fabularne - wymagające najwięcej wysiłku i środków. Wyniki zależeć będą wyłącznie od kreatywności gracza i szczęścia. Należy pamiętać, że kreatywność uczonych niekoniecznie doprowadzi nas do konkretnej, oczekiwanej technologii. Możemy dać naszym wynalazcom grant na wynalezienie nowego, szybkiego sposobu na tworzenie tuneli w skałach, a otrzymamy w zamian dynamit.

Każda odkryta technologia, aby przynosiła pożytek, musi zostać wdrożona. Mistrz Gry zawsze poda koszt jej wdrożenia. Możemy też wdrażać daną technologię stopniowo - będzie to nas kosztować mniej, ale potrwa dłużej. Niektóre technologie po rozpoczęciu wdrażania, będą miały szansę rozprzestrzeniać się na terenie naszego królestwa za darmo - na przykład nowe, efektywne krosna będą obiektem pożądania każdego tkacza w naszej nacji. A przeciętny tkacz sam będzie mógł sobie takie sprawić po zrobieniu oszczędności czy wzięciu pożyczki - więc pomysł będzie się rozprzestrzeniać.

Technologie w niektórych wypadkach mogą być utracone. Na przykład jeśli dana technologia nie została w żaden sposób wdrożona, a jej projekt uległ zniszczeniu/kradzieży.
Mistrz Gry
Mistrz Gry
Admin

Liczba postów : 88
Join date : 26/03/2020

https://vilsarion.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach