Vilsarion
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Intrygi - wywiad i kontrwywiad

Go down

Intrygi - wywiad i kontrwywiad Empty Intrygi - wywiad i kontrwywiad

Pisanie by Mistrz Gry Nie Mar 29, 2020 8:01 pm

Wywiad i kontrwywiad
Specjaliści i mechanika działania

Mechanika - działania przeciw graczom

Intrygi możemy prowadzić na dwóch wymiarach. Odpowiadają za nie:

Wywiad
- wszelkie działania prowadzone za granicami naszego kraju, a wymagające skrytości. Od najprostszego szpiegostwa, poprzez przekupstwa, a kończąc na zabójstwach i zamachach stanu.
Kontrwywiad - wszelkie działania prowadzone wewnątrz granic naszego kraju. Od wyłapywania wrogich szpiegów, poprzez tworzenie siatek “uprzejmych informatorów” a na usuwaniu niewygodnych grup kończąc.

Specjaliści, których wyznaczamy jako szpiegów mogą działać wyłącznie w jednej z tych dwóch sfer. Jeśli chcemy, możemy dokonać przeniesienia szpiega z wywiadu do kontrwywiadu lub na odwrót, ale nim będzie mógł działać, zajmie to turę.

Działania wywiadowcze, podobnie jak działania ekonomiczne czy strategię naszych armii, wymyślamy sami i sami przyznajemy na dane operacje fundusze, chociaż może się zdarzyć, że w przypadku niektórych operacji Mistrz Gry wyznaczy nam określone koszty - na przykład wysokość łapówki dla wysokiego urzędnika czy generała.

Jaka jest formuła na sukces naszych działań przeciwko innym graczom? Najwięcej punktów możemy zyskać za plan działania, bo aż do 15. Każdy specjalista przydzielony do operacji dodaje swój poziom intrygi do planu działania. Mistrz Gry bierze też pod uwagę klasę władcy - teokrata i mistrz wywiadu lepiej bronią się przeciwko intrygom, a sam mistrz wywiadu sam je umie też lepiej przeprowadzać.
Natomiast jeśli chodzi o prewencję, to nie ma limitu punktów, które można z niej otrzymać. Na ile rzeczy nam starczy wyobraźni i zasobów, tyle możemy przeprowadzić i wszystkie dodawać będą punkty. Następnie, zależnie od różnicy między wynikami Mistrz Gry opisuje, co się stało.

PRZYKŁAD
Diuk Temnogrodu chce przeprowadzić zamach na trybuna Dwuwieża.. Trybun Dwuwieża nigdy nie zrobił żadnych działań kontrwywiadowczych, nie interesował się agentami i generalnie słowa “bezpieczeństwo” wewnętrzne” były dla niego tajemnymi runami. Za działania prewencyjne otrzymał więc zero punktów. Miał jednak jednego specjalistę-szpiega, przydzielonego do kontrwywiadu. Zdolność intrygi specjalisty wynosiła trzy, więc dodaje do jego obrony trzy. Łączna obrona arcybiskupa wynosi więc 3. Natomiast diuk Temnogrodu już od początku gry prowadził działania wywiadowcze w Dwuwieżu, założył tam siatkę agentów, a jego ludzie dostali się do bezpośredniego otoczenia trybuna, jako służba. Według jego planu arcybiskup ma umrzeć od trucizny, która ma symulować zawał serca. Dostaje więc od Mistrza Gry maksimum punktów za plan działania, czyli 15. Do tego przydzielił do misji dwóch specjalistów - kolejno o poziomach 5 i 3. Łączny wynik diuka wynosi więc 23. Różnica między wynikami wynosi aż 20 - jest więc całkiem spora. Mistrz gry tworzy więc wydarzenie, w którym trybun Dwuwieża umiera na zawał serca, a nikt nic nawet nie podejrzewa. Kraj pogrąża się w chaosie, a wojska Temnogrodu wchodzą, aby opanować sytuację.

WAŻNE: Specjaliści-szpiedzy Mistrza Wywiadu przy dodawaniu swoich wyników do akcji rzucają dwoma koścmi dwuściennymi. Jeden specjalista może więc dodać od 2 do 4 dodatkowych punktów w działaniach.

Działania przeciwko państwom niezależnym

Nie zawsze będziemy chcieli użyć swojego wywiadu przeciwko innemu graczowi. Czasem może być to kraj lub organizacja NPC. W takim przypadku nie dochodzi do wyżej opisanych rzutów czy sumowania wyników, a Mistrz Gry ocenia skuteczność działań po jakości planu działania, ilości i zdolności przydzielonych specjalistów oraz potencjalnej obrony, jaką taki kraj NPC może dysponować. O ile mocarstwa w rodzaju hegemonii krasnoludów czy królestwa elfów będą mieć dosyć potężne wywiady i kontrwywiady, o tyle biedny i zdestabilizowany kraj rządzony przez starego watażkę z demencją rozpadnie się nawet po działaniach najgorzej dofinansowanych działań wywiadowczych.
Mistrz Gry
Mistrz Gry
Admin

Liczba postów : 88
Join date : 26/03/2020

https://vilsarion.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach