Państwa niezależne i organizacje
Vilsarion :: Kancelaria :: Zasady
Strona 1 z 1
Państwa niezależne i organizacje
Państwa niezależne i organizacje
Rodzaje, możliwości i ich siła
Rodzaje, możliwości i ich siła
Państwa niezależne - NPC
W grze występuje kilka rodzajów państw niezależnych, prowadzonych przez Mistrza Gry. Różnią się przede wszystkim możliwościami, zachowaniem w trakcie gry oraz siłą. Wśród nich są:
Mocarstwa - funkcjonują właściwie jak państwa graczy. Rozwijają się, prowadzą dyplomację. Są jednak na starcie gry mocniejsze od państw graczy i to znacznie. Ich rozwój zależy od ich interakcji z graczami - jeśli gracze będą dane mocarstwo ignorować lub nawet je nieustannie nękać, może nawet wpaść w degenerację. Jeśli mocarstwo wypowie nam wojnę i nas podbije, to nie czeka nas koniec gry - możemy przyjąć ich ofertę i zostać ich wasalem. Warto jednak zaznaczyć, że mocarstwo samo z siebie wojny nam nie wypowie, dopóki porządnie go nie sprowokujemy - ostatecznie ich prawdziwą konkurencją jest przeciwne mocarstwo. Każde z mocarstw może nas obdarzać swoimi łaskami, o czym więcej w stosownych dla nich tematach.
Państwa niezależne - są przedstawione na mapie świata i mają związany ze sobą jakiś watek fabularny. Jeśli gracze nie będą prowadzić z nimi interakcji, to raczej wątpliwe, aby same z siebie coś zrobiły. Nie rozwijają się. Ich poziom siły może być bardzo różny, ale na pewno nie taki sam, jak mocarstw. Na skutek ingerencji graczy lub wydarzeń państwa NPC mogą upaść albo nawet się rozwinąć. W skrajnych wypadkach - nawet w mocarstwo.
"Organizmy" - nie są przedstawione na mapie i pojęcie o nich posiada zazwyczaj jedynie gracz, który wszedł do neutralnej prowincji. Zazwyczaj nie będą nawet posiadać w mocy całej prowincji. Stanowią przeszkodę lub pomoc w zdobywaniu nowych terytoriów, nie prowadzą dyplomacji i nie rozwijają się. Żeby z nimi przegrać, trzeba się NAPRAWDĘ postarać.
Organizacje
Organizacje to wszystkie ponadnarodowe gildie, bractwa i instytucje, działające zazwyczaj niezależnie. Nie mają obecności na mapie, ale każdy gracz może prowadzić z nimi różne interakcje. Początkowe organizacje występujące w grze są wszystkie niezależne, ale można nad nimi zdobyć kontrolę lub stworzyć swoje własne odpowiedniki. Ze współpracy z organizacjami można odnieść zyski jak i straty - na przykład organizacja magów może pomóc nam w zdobyciu potencjału magicznego, ale kosztem destabilizacji środowiska naszej nacji.
Z organizacjami możemy też próbować walczyć, ale jeśli nie posiadamy mocy mocarstwa, to wątpliwe, abyśmy wytępili te najmocniejsze i rozsiane po wielu krajach. A organizacje mają też swoje sposoby na zemstę - mniej bezpośrednie od zwykłych państw, ale też dotkliwe.
Vilsarion :: Kancelaria :: Zasady
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|