Vilsarion
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Wzory tematów

Go down

Wzory tematów Empty Wzory tematów

Pisanie by Mistrz Gry Nie Mar 29, 2020 8:35 pm

Wzory tematów


Mamy dwie kategorie tematów - publiczne i tajne. Publiczne to tematy, do których dostęp mają wszyscy, a to ze względu na to, że informacje w nich zawarte są raczej trudne do ukrycia. Tematy tajne to tematy, do których dostęp mamy już tylko my oraz Mistrz Gry. Pod koniec edycji będą oczywiście udostępnione dla wszystkich innych graczy, dlatego zabronione jest usuwanie tam czegokolwiek bez zgody Mistrza Gry.


Tematy Publiczne

Tu znajdziemy takie tematy jak:

Plotki - pierwszy post w tym temacie nie powinien zawierać niczego, poza jakimiś elementami kosmetycznymi - np. obrazkiem i jakimś cytatem. W tym temacie raz na turę musimy napisać jakieś plotki na temat tego, co się dzieje w naszym kraju. Część informacji może być całkowicie fałszywa, ale część powinna być prawdziwa. Za każde wykonane plotki Mistrz Gry nagrodzi nas 50 jednostkami dowolnego surowca lub jedną jednostką populacji. Za brak plotek Mistrz Gry zabierze nam 50 jednostek losowego surowca lub jednostkę populacji. Czasami Mistrz Gry może też wymagać, abyśmy coś koniecznie dodali do plotek - pewnych rzeczy po prostu nie da się ukryć, na przykład werbowania armii.

Mapy - tu znajdziemy mapę bądź mapy nacji, z zaznaczonymi lokacjami strategicznymi, które mogą być znane dla świata - trudno ukryć istnienie centrum handlu, wielkiej fortecy czy stolicę. Ale już podziemne laboratorium nie musi być tu ukazane. Pierwszy post to powinna być mapa naszego terytorium, z zaznaczoną pierwszą lokacją strategiczną - stolicą. Mapę należy aktualizować wraz z rozwojem terytorialnym bądź budową nowych lokacji strategicznych.

Informacje - tu musimy zawrzeć takie informacje jak:

Pełną nazwę królestwa
Obecnego władcę
Nazwę stolicy
Obecna polityka handlowa
Obowiązujące umowy dyplomatyczne (jawne)


Należy zaznaczyć, że jedynie jawne pakty i traktaty obchodzą coś, co możemy określić jako opinię publiczną. Przykładowo: jeśli zawarliśmy z kimś tajny pakt o nieagresji, to jeśli nie zadbaliśmy o jakieś gwarancje u trzeciej, niezależnej strony, to za jego złamanie nie będą groziły jakiekolwiek konsekwencje. Wszelkie ozdobniki w rodzaju obrazków czy formatowania mile widziane, ale są w gestii gracza.


II. Tematy tajne

Sztab - w tym temacie znajduje się lista naszych istniejących armii i flot, wraz z zaznaczonymi na mapach lub opisanymi rozkazami i miejscem stacjonowania. Każda istniejąca armia/flota powinna być opisana w sposób następujący:
Nazwa: <w naszej gestii>
Siła: <zazwyczaj 10, chociaż Mistrz Gry może w określonych przypadkach nakazać zmniejszenie lub zwiększenie>
Dowódca: <któryś z posiadanych>
Opis: <Powinien być raczej krótki, ale treściwy - należy opisać, jakiego typu wojownicy wchodzą w skład tej armii - czy rycerze w białych zbrojach w asyście czeladzi oraz kuszników, czy też może gobliny na opancerzonych wilkach ze wsparciem koboldzich oszczepników>
Cechy: <Tu wpisujemy cechy, które armia posiada: obowiązkowo zawsze będą posiadać cechę kompozycji, cechę utrzymania i cechę doświadczenia>
Koszt utrzymania: <To uzupełnia Mistrz Gry>

Specjaliści - w tym temacie jest zamieszczona lista naszych specjalistów. Wyznaczamy im tu też różne zadania, które niekoniecznie są związane z naszymi głównymi działaniami. Każdy specjalista powinien być opisany w następujący sposób:
Nazwa: <czasem w naszej gestii, czasem w gestii Mistrza Gry. Niektórzy specjaliści mogą być znani jedynie z pseudonimu - stąd brak imienia i nazwiska>
Lojalność: <Z wyjątkiem początkowych dwóch specjalistów jest nieznana. Wpisujemy więc tu zazwyczaj znak zapytania. Mistrz Gry zna lojalność każdego specjalisty.>
Poziomy zdolności: <Określone przez Mistrza Gry. Jeden specjalista może celować w różnych rodzajach zdolności. Pamiętajmy, że zdolności wojskowe wahają się od -10 do 10.>
Zawody: <Patrz: temat Specjaliści. Tu wpisujemy po prostu zawody naszego specjalisty - np. szpieg, archeolog>
Biografia: <Krótka biografia specjalisty, zanim trafił na naszą służbę. W przypadku początkowych specjalistów: w gestii gracza, w przypadku następnych: w gestii Mistrza Gry>
Obecne zajęcie: <czym obecnie zajmuje się specjalista. Uzupełnia Mistrz Gry na podstawie działań i przyznaje stosowny bonus.>

Skarbiec i polityka wewnętrzna - w tym temacie zamieszczone są informacje o zasobach, które posiadamy oraz bilans przychodów tychże zasobów. Mamy także tu informacje o naszym poparciu wśród grup wpływów. Trzeba zawrzeć tu takie informacje jak:

Magazyn - tu znajdują się zasoby, którymi możemy dysponować. Na start każdy dysponuje taką samą ilością zasobów:
Złoto: 600 sztuk złota
Żywność: 200 jednostek
Towary handlowe: 200 jednostek
Populacja: 0 jednostek
Potencjał magiczny/antymagiczny: 100 jednostek

Bilans - zestawienie naszych zysków oraz strat. Uzupełnia na początku ten fragment Mistrz Gry.

Grupy wpływu - zamieszczamy pod tym zestawieniem nasze dwie lub trzy startowe grupy wpływu. Każda grupa wpływu musi mieć: a) Nazwę b) Krótki opis c) Poziom wpływów (na start: 2) d) Poziom lojalności (na start: 2)

Inne - modyfikatory wynikające z cywilizacji, technologii czy grup wpływów.. Na początku uzupełnia Mistrz Gry, jeśli jakieś posiadamy.


Działania i wydarzenia - w tym temacie podejmujemy swoje działania, Mistrz gry na nie odpowiada i umieszcza wydarzenia - zarówno te wynikające z sytuacji światowej jak i losowe wydarzenia. Pierwszy post w tym temacie nie powinien zawierać nic konkretnego - najlepiej jakiś ozdobnik w rodzaju ładnego obrazka czy jakiegoś motta.


Technologie - tu mamy spis naszych technologii, które zdobywamy w trakcie gry. Pierwszy post powinien wyglądać tak samo, jak w przypadku działań i wydarzeń. Wszystkie technologie uzupełnia nam Mistrz Gry - my w tym temacie możemy je jedynie oglądać.
Mistrz Gry
Mistrz Gry
Admin

Liczba postów : 88
Join date : 26/03/2020

https://vilsarion.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach